Verksamhetsidé-syfte

Matemators syfte är att ge elever möjlighet till maximal satsning på matematikämnet. Alla som deltar är aktiva i vad som sker på lektionen. 

2.1verksamhetsidé-syfte

Fokuseringen förutsätter en omgivning där ingenting stör. Matemator tillhandahåller en positiv studiemiljö med arbetsro och avskildhet. Den ger i sin tur eleven möjlighet att ta till sig en gedigen, solid och spetsad matematik-utbildning inom avancerade delar av matematiken.

Naturligtvis inkräktar inte Matemators utbildning på övrig skolverksamhet. Inga andra ämnen får stå tillbaka pga Matemator. Verksamhetsidén handlar enbart om matematik som inte ryms inom den vanliga kursplanen.

Matemator är inte ”istället för” den vanliga matematiken. Den är inte heller en alternativ matematik. Den är ett komplement till den vanliga undervisningen. Inte läxhjälp där man djupare går igenom den ordinära matematiken, utan extra, svårare och mer avancerad matematik.

Matemators undervisning består av spetsmatte med inslag som går utöver den vanliga undervisningen. Speciellt inriktad på att vara rolig och stimulerande för de duktigaste eleverna. Den riktar sig till hundra procent till de elever som redan klarat av mellanstadiets matematik och vill gå vidare med avancerade, extraordinära inslag som de annars aldrig skulle fått möjlighet att ta del av.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *